Wednesday 30 March 2016

Ekstrak Tongkat Ali Phyto Plus UTM

Ekstrak Tongkat Ali Phyto Plus diformulasi oleh Institut Pembangunan BioProduk, UTM.

Produk ini merupakan produk penyediaan tradisional ekstrak 100% Tongkat Ali yang tidak dicampur dgn bahan-bahan lain, tidak seperti kebanyakan keluaran lain yg berada dipasaran.



Ekstrak Tongkat Ali Phyto Plus
60 kapsul untuk penggunaan 2 bulan
Harga: RM 90
+ RM 6 SM | RM 11SS

EKSTRAK TONGKAT ALI PHYTO PLUS keluaran UTM di jamin bersih dan halal kerana kajian saintifik dilakukan oleh penyelidik UTM yang mempunyai makmal sendiri dan dipantau oleh Institut Pembangunan Bioproduk, UTM.

Ia adalah ekstrak (pati) 100% dan bukan seperti kebanyakan keluaran lain yang menggunakan serbuk batang kayu.

Khasiat Ekstrak Tongkat Ali

1.Badan cepat letih? Tongkat ali membantu untuk menambah tenaga badan dengan meningkatkan paras hormon testosterone.

2. Anda nak kurus? Turunkan berat badan anda dengan Ekstrak Tongkat Ali. Bagaimana tu? Tongkat Ali membantu menurunkan paras kartisol di dalam badan anda. Kartisol adalah penyumbang kepada pengumpulan lemak di sekitar perut.

3. Apa lagi? Ia mampu tingkatkan kadar metabolisme badan anda dengan selamat dan berkesan. Selain itu, terbukti secara klinikal, Tongkat Ali boleh membantu rawat penyakit Malaria, kanser, masalah keradangan, risiko kencingmanis serta jangkitan bakteria.

Tongkat ali atau juga dikenali sebagai pasak bumia dalah sejenis tanaman saka yang terdapat di hutan Malaysia dan Indonesia.


Nama botaninya ialah Eurycoma longifolia daripada famili Simaraubaceae. Tongkat ali juga dikenali sebagai penawar pahit, bedara pahit, bedara putih, bedara merah,hempedu pahit, payung ali, tongkat baginda, muntah bumi, petala bumi, akar jangat semang, tongkat rasul, dan setunjang bumi.

Tongkat ali merupakan sejenis tumbuhan yang dikatakan mempunyai bahan bagi membantu lelaki yang menghadapi masalah syahwat.

Tongkat ali terkenal kerana mempunyai kesan afrodisiak(penggalak seks). Secara tradisi, tongkat ali digunakan untuk merawat beberapa jenis penyakit dan meningkatkan kesihatan termasuk pening kepala, kurap,disentri, bengkak, antitumor, antiradang dan antioksida.

Eurikomanone, eurikomalaktone dan eurikomanol(quassinoids) yang banyak terdapat dalam akarnya merupakan kandungan kimia penting industri. Penyelidikan menunjukkan bahawa bahan kimia (fitokimia) yang terdapat dalam tongkat ali boleh meningkatkan paras testosteron iaitu hormon yang diperlukan untuk fungsi seksual lelaki.

BritishJournal of Sports Medicine pernah menerbitkan keputusan kajiansaintifik pada 2003, yang menunjukkan Eurycoma longifolia mengakibatkanpeningkatan saiz dan kuasa otot berbanding placebo. Ini mungkin menunjukkanciri-ciri anabolik pada tongkat ali.

Bagaimanapun, kajian lanjut diperlukan. Sesetengahatlet dan bina badan kini menggunakan hasilan tongkat ali dengan harapan iaakan bertindak sebagai penguat testosterone, bagi meningkatkan saiz otot danprestasi tanpa dadah.

Study Tongkat Ali
Sebatian aktif dalam tongkat ali adalah Glyco Saponinsdan Eurypeptides. Eurypeptides adalah rantaian besar asid amino yang bertanggungjawab bagi kesan peningkatan testosterone dalam tongkat ali. Ia jugapenting bagi mengesahkan jika hasilan tongkat ali mengandungi tambahan maltodextrine atau sebarang pengisi lain. Sesetengah syarikat mungkin menambah sehingga 75% pengisi dan hanya 25% hasilan sebenar.

Menerusi kemajuan teknologi dan kajian saintifik, kinitongkat ali digunakan sebagai antara bahan utama di dalam pelbagai produk minuman, terutama kopi. Herba ini juga banyak dipasarkan dalam bentuk kapsul.


Berminat? Sila print shot gambar untuk elakkan sebarang kekeliruan semasa membuat pertanyaan/tempahan 
Whatsapp / Telegram 
+6012.378.4616